Vakken op de Pabo: Techniek

Naast de vakken natuur, geschiedenis en aardrijkskunde zul je tegenwoordig ook vaak het vak techniek tegenkomen op de Pabo. Op de Pabo in ‘s-Hertogenbosch werd dat gedaan door middel van het project Onderwijs helpt Onderwijs. Een uitermate leuke manier om zelf kennis te maken met techniek, te leren van anderen en het de kinderen weer aanleren.

Niet alle Pabo’s zullen al een heel aanbod van techniek hebben, maar zelf kun je natuurlijk veel dingetjes verzinnen om techniek in je lessen in te bouwen. Hieronder een kort curriculum van wat je qua techniek tegen kunt komen op de Pabo (gebaseerd op het aanbod op de Pabo in ‘s-Hertogenbosch uiteraard).

Propedeuse
– Techniek en Verkeer

Hoofdfase
Thema 11: Onderwijs helpt Onderwijs

Het vak techniek is nog redelijk nieuw op de basisschool en daarmee ook op de Pabo. Ik dacht zelf altijd ‘Uhh, bah, techniek.. Ik ben zo a-technisch als maar zijn kan..’ Maar zelfs ik kan zeggen dat je techniek heel laagdrempelig kan houden. Ik heb er notabene mijn afstudeeronderzoek over gedaan 😉 En dat moet toch wel genoeg zeggen, lijkt me.

techniek[1]

Was dit artikel nuttig? ‘Like’ het onderaan de pagina of op Facebook!

Geef een reactie

