Review: Disney Nature African Cats

Een tijdje terug kon je al lezen over de DisneyNature film Chimpanzee. Een prachtige film met mooie natuurbeelden van chimpansee Oscar en erg leerzaam ook nog eens voor in de klas. Zo zijn er meer DisneyNature films. Vandaag een kijkje op de film African Cats. Deze film komt uit 2011 en is ook online te bekijken via OVGuide. Hij duurt zo’n 1,5 uur.

African Cats refereert aan het avontuur van het echte leven en vertelt het verhaal van twee dierenfamilie in het wild. De film focust op een jong leeuwenwelpje genaamd Mara, dat door haar moeder Layla wordt opgevoed. Een cheetah moeder Sita voedt haar vijf pasgeboren welpjes op en Fang, de leider van Mara en haar moeder (en de trots van haar moeder), verdedigt zijn familie tegen de verbannen leeuw Kali. Met zoveel soorten dieren vechten voor ruimte en voedsel in de savanne, moeten de dieren uit zien te vogelen wat de beste manier tot overleven is.

De film begint met de introductie van Sita. Zij woont in de Maasai Mara National Reserve in Kenia. Ze is net bevallen van vijf jonge cheetah baby’s. Ze voedt hen op en leert hen hoe ze in hun eentje moeten overleven. Dan zien we Mara, een zes maanden oude leeuwenwelp, met haar moeder Layla. Zij behoren beiden tot de RiverPride. De leider hiervan is Fang, een oude mannelijke leeuw, een leeuw met een gebroken tand van een eerder gevecht. In het noorden van de Maasai Mara wonen SIta en haar welpjes met een andere leeuwenfamilie. Deze leeuwenfamilie wordt geleid door een mannelijke leeuw genaamd Kali. Kali wil zijn grondgebied graag uitbreiden en probeert Fang’s territorium over te nemen. Dit gaat helaas niet zomaar, want er ligt een rivier vol krokodillen tussen!

Hoe dit afloopt kun je in de docu-film zien, en ja, dat is het echt waard. Want wederom: prachtige natuurbeelden en een mooi verhaal!

Was dit artikel nuttig? ‘Like’ het onderaan de pagina!