Review: The Dog Who Saved Christmas

The Dog Who Saved Christmas is een tv film met Dean Cain, Gary Valentine en de stem van Mario López. Het verhaal is geschreven door Michael Ciminea en Richard Gnolfo. De film ging op 29 november 2009 in première op ABC Family, gedurende de Countdown to 25 Days of Christmas. Het wordt gezien als de nummer 1 tv-film van dat seizoen. De film wordt vergeleken met Home Alone en Look Who’s Talking. Je kunt er dus vanuit gaan dat ook dit een erg komische film is!

Zeus, een Labrador Retrieven en een voormalig politiehond, heeft zijn blaf verloren nadat zijn geblaf de boel van een vijfjarig onderzoek opgeblazen had. Zijn partner kan niet meer recht schieten en eindigt bij de zogeheten ‘pound’. Zeus wordt geadopteerd door George Bannister als een vroeg Kerstcadeau en als waakhond voor het huis, maar de moeder is terughoudend en wil de hond niet. De hond blijft alleen thuis op Kerstavond wanneer de familie naar oma’s huis gaat. Twee inbrekers, Ted Stein en Stewey McMann, breken in bij het huis van de familie Bannister en het is nu aan Zeus om Kerstmis te redden voor zijn nieuwe baasjes. Dit doet hij door boobytraps op te zetten voor de inbrekers. Maar Zeus wordt al snel gezien door de inbrekers en ze ruimen hem tijdelijk uit de weg zodat zij verder kunnen met hun inbraakpraktijken. Zeus weet te ontsnappen terwijl Ted en Stewey verder gaan met inbreken in het huis. Zeus wordt door het huis achtervolgd door Ted en Stewey, totday Stewey per ongeluk pepperspray voor zichzelf spuit. Ted neemt dan een gedempt pistool en probeert Zeus neer te schieten, voorgoed. Maar in plaats daarvan raakt Stewey bewusteloos. Ted probeert uit het huis te vluchten, met Stewey die nog steeds bewusteloos is, maar Zeus maakt het hele gebeuren af door de grote kroonluchter op de twee inbrekers te laten vallen. Ze raken daarbij beiden bewusteloos. De politie komt en arresteert Ted en Stewey. En eindelijk: Zeus blaft weer! De familie komt terug en ziet Ted en Stewey gearresteerd worden. Vervolgens spenderen zij een fijne Kerstmis samen.

Een happy ending dus, maar een leuke film om te zien in de klas. Ik heb deze film destijds in groep 7/8 gekeken met de kinderen, en zo goed als alle kinderen waren er erg enthousiast over en keken de hele film mee.

De trailer:

Was dit artikel nuttig? ‘Like’ het onderaan de pagina!