Handig om in de klas te hebben: Ikea appelboor

Op heel wat scholen wordt er tegenwoordig aan Schoolgruiten gedaan, groente en fruit op school. Op de school waar ik tijdelijk inval wordt dat ook gedaan en ik kan wel zeggen dat het soms erg lastig is om alle kinderen tegelijk te helpen wanneer zij hun appeltje in stukjes gesneden willen hebben. Eerst die pitjes eruit, dan nog de harde stukjes eruit én dan nog fatsoenlijke stukjes maken zonder dat de appel meteen geruïneerd is. Ik ben zelf niet zo’n kei in het fatsoenlijk schillen en snijden van een appel en het gebeurd mijzelf dan ook regelmatig dat ik een half geruïneerde appel overhoudt. En het kost gewoon veel tijd!

Maar de bedenkers van vele Ikea producten hebben daar iets op bedacht.. Namelijk de appelboor! Er zijn ondertussen al verschillende varianten, en ik geloof dat je hem ook in andere winkels dan alleen de Ikea kunt kopen. Hieronder in ieder geval de appelboor van Ikea. Hij heet de SPRITTA appelboor en kost €2,29. Een ideaal hulpmiddel om snel de appeltjes van de kids in stukjes te snijden zonder al teveel moeilijk gedoe.

SPRITTA Appelboor IKEA Ook te gebruiken voor het hakken van bv. uien.SPRITTA Appelboor IKEA Ook te gebruiken voor het hakken van bv. uien.

Ideaal, toch? Ik zeg; aanschaffen die handel en in je klas leggen!

Was dit artikel nuttig? ‘Like’ het onderaan de pagina!

Geef een reactie

