Review: Kikkerdril

Wederom een leuke kinderfilm in de review. Ditmaal: Kikkerdril!

In het kort
Kikkerdril gaat over de zesjarige Max. Max loopt van huis weg om een belangrijke opdracht te vervullen: hij moet kikkerdril vinden. Max denkt namelijk dat zijn broer nooit meer kan praten en dat alleen kikkerdril hem genezen kan. Onderweg komt hij Jesse tegen en samen met Jesse maakt hij een spannende en muzikale zoektocht langs weilanden, boerderijen, landweggetjes en het bos.

Het verhaal
De grote broer van Max moet zijn amandelen laten knippen. Kan het dan zijn dat hij zijn stem kwijtraakt? Max gelooft van wel en gaat op zoek naar het enige geneesmiddel: kikkerdril! Maar probeer maar eens kikkerdril uit de sloot te vissen zónder daarbij een nat pak te halen..

Vlak voordat hij naar het ziekenhuis moest, is Jannus zelf in de sloot gevallen, en boos zadelt hij zijn broertje van zes op met de opdracht kikkerdril te verzamelen. Maar Max twijfelt, want hij mag niet bij het water komen.. Zijn broer motiveert hem en zegt: “Dan doe je het toch stiekem? Anders kan ik nooit meer praten!” En zo geschiedde: Max gaat op zoek naar kikkerdril!

Regisseur Simone van Dusseldorp heeft er een vrolijke kinderfilm van gemaakt. Het is prachtig en vol in de zon gefilmd, zodat je begrijpt waarom hoofdrolspelertje Nino den Brave altijd zo aandoenlijk met zijn ogen knijpt. Het blonde jochie draagt een blauwe overall en een tas met daarin zijn vergrootglas en natuurlijk een grote jampot om kikkerdril in te doen. Eerst vergeet hij zijn missie helemaal, maar wanneer Max in het ziekenhuis op bezoek gaat bij grote broer Jannus blijkt die na de operatie écht zijn stem kwijt te zijn geraakt. Max voelt zich zo schuldig dat hij wegloopt en op zoek gaat naar het wonderlijke stemmedicijn. Het is het begin van een avontuur vol ontmoetingen, dieren en vooral veel gekke liedjes.

Een film met onder andere Remko Vrijdag, Thijs Goedknegt, Nino den Brave, Whitney Franker, Georgina Verbaan en Juul Vrijdag. De film duurt zo’n 75 minuten. Een erg leuke film voor in de middenbouw!

Kikkerdril (2009)

Was dit artikel nuttig? ‘Like’ het onderaan!