Recensie: John Flanagan – De Grijze Jager, deel 2: De Brandende Brug

Na het eerste deel van de Grijze Jager serie gelezen te hebben, en helemaal in het verhaal meegetrokken te zijn, ben ik begonnen aan het tweede deel: De Brandende Brug. Ook dit boek is wederom een echte aanrader, en jawel, ook dit boek trekt je weer door naar de volgende! Wederom, een aanrader dus, zowel voor jezelf, de kinderen of als voorleesmateriaal!

In het tweede deel van de serie bereidt men zich in het koninkrijk Araluen voor op de oorlog tegen Morgarath, een slechte baron die het koninkrijk over wil nemen. Gedurende deze periode vergezellen Will en Arnaut de Grijze Jager Gilan op een missie naar Celtica. De dorpen in Celtica blijken echter uitgestorven te zijn. Het enige wat ze in Celtica vinden is het uitgehongerde meisje Evanlyn. Zij kan de jongens vertellen waarom het zo uitgestorven oogt in Celtica: Morgarath heeft zijn leger van Wargals gestuurd om de Celten te onderwerpen.

Gilan besluit direct huiswaarts te keren om het nieuws aan de koning over te brengen. Will, Arnaut en Evanlyn blijven achter in Celtica. Zij ontdekken de werkelijke redenen van Morgaraths handelen en alles wijst erop dat er een verrassingsaanval zal komen op het koninkrijk. Hetgeen nu moet gebeuren, is het voorkomen van dit onheil. En wie mogen dat gaan oplossen? Jawel, dat gaan Will, Arnaut en Evanlyn samen doen! Hoe? Dat lees je natuurlijk in De Brandende Brug, het tweede deel in de serie van de Grijze Jager!

Wederom dus een lekker spannend en avontuurlijk boek voor jong en oud zullen we maar zeggen. Het boek kan als vervolg gelezen worden op het eerste deel, maar met een korte introductie op de hoofdpersonen kun je ook gelijk aan dit boek beginnen. Mooi werk weer!

De Grijze Jager 2 - De Brandende Brug

John Flanagan – De Grijze Jager, deel 2: De Brandende Brug